Ουκ ολίγες φορές έχει απασχολήσει την επικαιρότητα, και όχι για λόγους που περιποιούν τιμή, το δικαστικό μέγαρο της Κορίνθου. Προβλήματα κτιριακά και λειτουργίας λόγω ελλιπών υποδομών συχνά – πυκνά απασχολούν την επικαιρότητα σ έναν κυκεώνα που δεν έχει τέλος, παρ ότι μιλάμε για ένα κτίριο που θα μπορούσε να είναι αληθινό στολίδι.
Η Κόρινθος υποφέρει λοιπόν στο κεντρικότερο σημείο της όταν άλλες , γειτονικές πόλεις, βλέπε Τρίπολη, ένα χρόνο πριν εγκαινίασε το ανακαινισμένο Μέγαρό της παρουσία υπουργών και στελεχών και φυσικά; Με πλειάδα συγχαρητηρίων να απευθύνονται ένθεν και εκείθεν.
Απο Υπουργίας Αναστάση Παπαληγούρα κρατούν οι υποσχέσεις – δεσμεύσεις περί πλήρους αναμόρφωσης και ανακατασκευής, πρόσφατα είδα νέες να δίνονται και μάλιστα με τόνους μεγαλοπρεπείς περί λάμψεως που θα δοθεί στο κτίριο μέσα απο έναν προϋπολογισμό 2,6 εκ ευρώ και μια συμφωνία με το αρμόδιο Υπουργείο.
Οι δικηγόροι απο την άλλη, πλησιάζοντας στην εκλογική κάλπη του συλλόγου τους ανοίγουν το θέμα, προ ημερών δημόσια τέθηκε το ερώτημα περι του δικαστικού μεγάρου στους διεκδικούντες την προεδρία και συγκεκριμένα:
Η παρέμβαση – απάντηση του πρώην προέδρου του Δικηγορικού συλλόγου έχει βαρύνουσα σημασία, ιδιαιτέρως γιατί έρχεται να υπενθυμίσει στους όψιμους πανηγυρίζοντες πως οι αγώνες για το δικαστικό μέγαρο μετρούν αρκετά χρόνια, οι προσπάθειες ήταν πολλές και συλλογικές και ουδείς έχει δικαίωμα υποβιβασμού, απαλοιφής ή και άγνοιας! Γράφει ο Παναγιώτης Νικολόπουλος:
Για το Δικαστικό Μέγαρο έγιναν πάρα πολλά άλλοτε με πρωτοβουλία των εκάστοτε Διοικήσεων του Δικηγορικού Συλλόγου και άλλοτε με κοινές πρωτοβουλίες του Συλλόγου μας και του Συλλόγου Δικαστικών Υπαλλήλων και αφού προηγήθηκαν οι αντίστοιχες διεκδικητικές προσπάθειες (με λίγα λόγια αφού αφήσαμε στην άκρη γραφεία και οικογένειες για να τρέχουμε στα υπουργεία). Βέβαια τις τελευταίες μέρες βλέπω, με λύπη (που τείνει να γίνει αγανάκτηση) μια επιχείρηση ολοκληρωτικής ακύρωσης μας για να προβληθούν κάποιοι ως μεσσίες που «θα» φτιάξουν το «άθλιο» και «επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένο» Μέγαρο. Στον ενδεδειγμένο χρόνο έχω να πω πολλά ακόμη για την παραπάνω προσπάθεια πλην όμως δεν είναι αυτό, εν προκειμένω, το θέμα.
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι το Μέγαρο έχει πολλές ακόμη ανάγκες επισκευών και βελτιώσεων. Παρά λοιπόν τα όσα έχουν γίνει έως σήμερα και – ίσως- γίνουν στο μέλλον, όσο και να βελτιωθεί δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες απονομής της Δικαιοσύνης στην περιφέρεια μας. Είναι παρωχημένο!
Και μόνον η αδιαμφισβήτητη διαπίστωση ότι χρειαζόμαστε αίθουσες και γραφεία φτάνει! Η Κορινθία δεν χρειάζεται (μόνο) «ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου» και «στεγανωτικά» αλλά ένα καινούργιο, σύγχρονο, λειτουργικό, άνετο, ασφαλές για όλους, Δικαστικό Μέγαρο. Το πέμπτο Πρωτοδικείο στην Ελλάδα (αμέσως μετά τα 4 μεγάλα) το δικαιούται. Συμφωνώ με την τοποθέτηση σου και ας είναι μια ευκαιρία να ανοίξει ο διάλογος ώστε οι άνθρωποι που γνωρίζουν τα της Δικαιοσύνης στην περιφέρεια μας και τις ανάγκες της και έχουν δουλέψει για αυτά τα προβλήματα ή θέλουν να δουλέψουν (και όχι άσχετοι φωστήρες) να αναλάβουν τις πρωτοβουλίες για να γίνει πραγματικότητα το κοινωνικό αίτημα για ένα ΝΕΟ Δικαστικό Μέγαρο στην Κόρινθο.

Η δήλωση αγανάκτησης του πρώην προέδρου «φωτογραφίζει» την πρόσφατη ανάρτηση – ανακοίνωση του δήμου Κορινθίων περι λάμψεως μετά απο δεκαετίες στο δικαστικό μέγαρο και χρηματοδότησης που πέτυχε ο νυν δήμαρχος. Το οξύμωρο είναι πως ο πρώην πρόεδρος ήταν υποψήφιος με την ΠΝΟΗ του σημερινού δημάρχου, τότε όμως, ήταν περίοδος προεκλογική και όλα καλώς ειπωμένα!





