Το πρόβλημα των απορριμμάτων είναι υπαρκτό. Δεκαετίες τώρα! Θυμάμαι τον τέως δήμαρχο Ξυλοκάστρου Δημήτρη Σκούρα να λέει στην τότε ΤΕΔΚ Κορινθίας, αρχές του 2000, πως “τα σκουπίδια θα ανεβοκατεβάζουν δημάρχους!” Πόσο δίκιο είχε και πόσο απο τότε, το πρόβλημα αλλά και η συζήτηση γύρω απο αυτό διογκώνεται αντί να μικραίνει!
Ορθή διαχείριση – ενημέρωση και συμμετοχή πολιτών (κυρίως στο κομμάτι της ανακύκλωσης) – μείωση του όγκου των παραγόμενων φαίνεται να είναι το τρίπτυχο της επιτυχίας. Αν κάποιος βέβαια μπορεί να πει πως θα υπάρξει ποτέ “επιτυχία” στον τομέα των απορριμμάτων.
Τα πρόσωπα στο τρίπτυχο αλλά και στην οποία επιτυχή έκβαση, παίζουν καθοριστικό ρόλο. Οι επικεφαλής αλλά και όσοι αναλαμβάνουν τις ¨ηλεκτρικές καρέκλες” της αντιδημαρχίας απορριμμάτων στους δήμους.
Δεν είναι πολλοί κι αυτό προκύπτει από μια εμπειρία ετών, θυμηθείτε πως στην δημοτική αρχή Πνευματικού το πρόσωπο της καθαριότητας ήταν σχεδόν πάντα ο Χρήστος Μελέτης ενώ στην δημοτική αρχή Θωμαίδη ο Δημήτρης τζαναβάρας. Στην προηγούμενη αρχή Νανόπουλου ο Δημήτρης Μπίζτιος ανέλαβε απο την αρχή χωρίς ο τότε δήμαρχος να τον αλλάξει, προφανώς δεν υπήρχε και κανένας άλλος πρόθυμος να αναλάβει τον τομέα ο οποίος εκτός απο το αυτό καθ αυτό πρόβλημα έχει και τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό (μόνιμες προσλήψεις δεν γίνονται) αλλά και μέσα. Στην παρούσα αρχή έχει εξ αρχής αναλάβει και συνεχίζει, προφανώς για τους ίδιους λόγους (δεν υπάρχει άλλος που να θέλει την καθαριότητα) ο Αντρέας Πούλος.
Και ενώ το πρόβλημα όπως και αρχικά αναφέρθηκε, είναι υπαρκτό και μεγάλο για το δήμο Κορινθίων οι δυο αιρετοί αναλώνονται σε καβγάδες αλάνας, επιδεικνύοντας μη σοβαρότητα σε ένα ζήτημα και σοβαρό και κρίσιμο. Το όποιο δίκιο χάνεται κάτω απο τις ακραίες εκφράσεις και τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς.
Οι δυο αντιδήμαρχοι, πρώην και νυν, προσπερνώντας μάλλον το βάρος του αξιώματος και της ευθύνης, επιλέγουν να προτάξουν την προσωπική τους κόντρα από το κοινό καλό.
Υπάρχουν απορρίμματα; Υπάρχουν! Υπήρχαν και επι αντιδημαρχίας Μπίτζιου; Φυσικά και υπήρχαν. Τι άλλαξε; Οι ρόλοι φυσικά! Τότε ήταν αντιδήμαρχος ο Δημήτρης Μπίτζιος και ο Αντρέας Πούλος στην αντιπολίτευση, θυμηθείτε τη σωρεία φωτογραφιών και βίντεο που αναρτούσε στηλιτεύοντας τα της καθαριότητας, ενώ τώρα είναι αντιδήμαρχος ο Αντρέας Πούλος με το Δημήτρη Μπίτζιο να είναι εκείνος που πλέον ποστάρει φωτογραφίες και βίντεο.
Τότε αντιδρούσε ο Δημήτρης Μπίτζιος στην κριτική Πούλου, σήμερα αντιδρά ο Αντρέας Πούλος στην κριτική Μπίτζιου (δεν θα αναπαράγουμε τους απαράδεκτους διαλόγους και χαρακτηρισμούς). Το ζητούμενο; Παραμένει ζητούμενο αφού τα “πρόσωπα” αποδεικνύονται κατώτερα των περιστάσεων και ενώ έχουν ένα τεράστιο πρόβλημα να διαχειριστούν! Άλλωστε, αν θυμηθεί ο σημερινός αντιδήμαρχος, ως αντιπολίτευση δεν πόσταρε μόνο απορρίμματα εντός ιστών, σήμερα όμως ως διοίκηση και με την μεγάλη ευθύνη να είναι στους ώμους του επικαλείται νόμους και κανονισμούς καθαριότητας ώστε να πετάξει απο πάνω του την αναγκαιότητα παρέμβασης σε χώρους που τυπικά ο δήμος δεν υποχρεούται να παρέμβει.
Η ουσία είναι πως οι πολίτες βλέπουν δυο αιρετούς να αρέσκονται σε μια αντιπαράθεση που οξύνεται κάθε λεπτό που μετράει, αντί απο κοινού να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα. Αφενός ο Δημήτρης Μπίτζιος πριν να ποστάρει θα μπορούσε να συνεργαστεί με τον αντιδήμαρχο και την υπηρεσία για την διευθέτηση (αλλά υπάρχει και το πολιτικό όφελος εδώ) και αφετέρου ο Αντρέας Πούλος θα μπορούσε, έχοντας την ευθύνη και το αξίωμα, να διαφοροποιείται απο την συμπεριφορά του συναδέλφου του και να επιδεικνύει ψυχραιμία και σύνεση, λέγοντας τα όσα λέγει χωρίς ένταση και χαρακτηρισμούς τύπου ¨τα φαντάσματα βγήκαν”.
Όλοι σας κύριοι είστε εκλεγμένοι και κατέχετε τις θέσεις σας με την εντολή των πολιτών. Αν είναι θέσεις διοίκησης ή αντιπολίτευσης δεν απαλοίφει την ευθύνη σας έναντι των ανθρώπων που σας επέλεξαν ούτε σας εξουσιοδοτεί και τέτοιου είδους συμπεριφορές. Τα αξιώματα θέλουν αντοχές, τα κοινά διέπονται από πολιτισμένο διάλογο και επιχειρήματα.
Αν δεν υπάρχει ανάλογη ικανότητα, υπάρχει και επιλογή απόσυρσης.




